SON DAKİKALAR

15 şanslı er

Tarih: 12.02.2012 - 16:24
Kategori: Gündem

Asker oğlu için yardım isteyen Özer Akbayrak adlı baba, Başbakan'ın verdiği talimatla bayramda oğluna kavuştu

İstanbul Kasımpaşa'da inceleme yapan Başbakan Erdoğan'dan, terhis olan ancak güvenlik nedeniyle evine gönderilmeyen asker oğlu için yardım isteyen Özer Akbayrak adlı baba, Başbakan'ın verdiği talimatla oğluna kavuştu.

Hakkari'deki birliğinden helikopterle alınarak Vana getirilen ve uçakla İstanbul'a gelen Anıl Çağrı Akbayrak, "Başbakanımız sağ olsun bizim için helikopter kaldırttı. 15 arkadaşımla helikoptere bindik ve Van'a gelebildik. Yollarda mayın olduğu için birlikte bekliyorduk. Can güvenliğimiz olmadığı için bize göndermiyorlardı" dedi. Bu şekilde 300-400 asker olduğunu bildiğini söyleyen Anıl Akbayrak, "Dağ Komando Tugayı'nda bekliyorduk. Ben 7-8 gündür bekliyordum. 15 gün bekleyenler de var. Zap kampının arkasındaki karakolda görev yaptık. En zor yerlerden biriydi" diye konuştu.

BAŞBAKAN DEVREYE GİRDİ
İstanbul Kasımpaşa'da restore edilen bir cami ile spor sahası inşaatında incelemelerde bulunan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, yanına gelerek "Oğlum Hakkari'de askerde. Terhis olmasına rağmen güvenlik nedeniyle bırakılmıyor. Oğlumun bayramda yanımızda olmasını istiyoruz" diyerek yardım isteyen Özer Akbayrak ve eşinin isteğine geri çevirmedi. Anında not alıp telefonla Hakkari Valiliği'ni arayan Başbakan Erdoğan, gerekenin yapılması talimatını verdi. Anıl Çağrı Akbayrak, Başbakan'ın devreye girmesiyle bugün (pazartesi) ailesine kavuştu.

Türk Hava Yolları'nın tarifeli uçağı ile bugün saat 12:00'de Van'dan, aynı şekilde birliklerinde bekleyen 15 arkadaşı İstanbul'a gelen Anıl Çağrı Akbayrak, Atatürk Havalimanı İç Hatlar Terminali'nde gazetecilerin sorularını yanıtladı.
Başbakan'ın devreye girmesiyle helikopterle Hakkari'den Van'a geçtiklerini belirten Akbayrak, "Yollarda mayın olduğu için bekleme yapıyorduk. Can güvenliğimizin olmadığını söyleyerek bizi göndermiyorlardı. Beklemek zorundaydık. Hakkari Otluca'daki Dağ ve Komando Tugayı'nda Hakkari Otluca'da bekliyorduk. Babam Başbakan'la görüşmüş. O görüşmeden sonra bizi aldırttılar. Başbakanımız sağ olsun helikopter kaldırttı. 15 kişi helikoptere bindik ve Hakkari'den Van Havalimanına indik" dedi.

23 Ağustos'ta askerliğinin bittiğini söyleyen Akbayrak, şöyle devam etti. "15 ay askerlik yaptım. Akaptepe Karakolu'ndaydım. Türkiye'nin son karakolu. Kuzey Irak'taki Zap karakolunun arkasındaydı. Burada aynı durumda olan 300-400 kişi var. 10-15 gündür bekleyenler de var. Hepsinin askerliği bitmiş, eksi gün sayıyorlar."
Oğlunu karşılamaya Atatürk Havalimanı'na gelen baba Özer Akbayrak, oğlunu hemen bir otomobile bindirdi ve gazetecilere görüntü vermekten kaçındı.