SON DAKİKALAR

Erdoğan 'İstanbul Havalimanı'nı açtı: Hazine garantisi söz konusu değil. Sembolik olarak ilk 12 yıl 342 milyon euro dış hat yolcu garantisi verildi

Tarih: 29.10.2018 - 18:09
Kategori: Gündem

76,5 milyon metrekarelik alana inşa edilen 3. havalimanının ilk fazının açılışı yapıldı.

76,5 milyon metrekarelik dev bir alana inşa edilen, işçi ölümleri, doğa tahribatı ve ekonomik olarak getirdiği yükle eleştirilerin hedefi olan 3. havalimanının açılışı yapıldı.

Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Tayyip Erdoğan, açılışı 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'na denk getirilen 3. Havalimanı'nın adının İstanbul Havalimanı olduğunu açıkladı.

Erdoğan'ın açıklamaları şöyle:

"Dünyanın en büyük havalimanını bugün burada açıyoruz. Tüm dünyaya, bölgemize, milletimize hayırlı olmasını temenni ediyorum. Cumhuriyetimizin 95'inci kuruluş yıl dönümünün gururunu hep birlikte yaşıyoruz. Cumhuriyetimizin 95'inci yılı kutlu olsun.

Tabi bir de bugün Endonezya'da düşen uçak olayı var. Endonezya'daki uçakta yaşamını yitirenlerin yakınlarına başsağlığı, ölenlere de Allah'tan rahmet diliyorum. İstanbul, ülkemizin en değerli markasıdır. Pahabiçilmez bu şehre yaptığımız bu büyük eserin adını İstanbul verdik. Atatürk Havalianı faaliyet verdiği alanlarda Atatürk Havalimanı ismi ile hizmet verecektir. Atatürk Havalimanı'nın kapalı alanlarını ülkemizin en büyük fuar alanı haline getireceğiz. Orası Atatürk Havalimanı, burası İstanbul Havalimanı olarak isimlendirilecektir. İsmi de hayırlı olsun.

Pek çok çevrenin bu projenin sonunun gelip gelmeyeceğini merak ettiğini biliyoruz. Buraları iyi bilirim. Buraların kömür sahası olduğu zamanları iyi bilirim. Burayı havalimanı olarak yapalım ama yetmez dedik. Kuzey Otoyolu ile ilgili olarak, devasa çukurları çevre düzenlemesi suretiyle güzel göller haline getireceğiz. Oralardan geçerken yeşili, gölleri görerek geçmek insanlara keyif verecektir. 2011'de yer belirlenip, inşaat başladığında bile tereddütler devam ediyordu. TV'de kendini beğenen birisi orası çöker diyor. Yumuşak arazi diyor. Bu teknolojinin olduğu yerde yumuak arazi mi olur? Buraya çakılan kazıklardan haberin var mı? Finansından, inşaatına dünyada eşine az rastlanır bu eseri sizlerle birlikte açıyoruz. İlk etapı yılda 90 milyon yolcu kapasitesindedir. Bu kapasite tüm etaplar bitince 150 milyon hatta 200 milyona kadar çıkarılabilir.

Projede Hazine garantisi söz konusu değil. Sembolik bir rakamı ifade eden işletmenin ilk 12 yılı geçerli olmak kaydıyla 342 milyon euro dış hat yolcu geliri garantisi verilmiştir.

Artık en önemli transfer noktası İstanbul oalcağı için uluslararsı uçuşların güzergahı da değişecektir. Bu eserin ülkemizde inşa edilmesi tesadüfi değil.

Ülkemiz eğitimden sağlığa ulaştırmadan havacılığa yatırımlar yaparak bu seviyeye gelmiştir. Havalimanlarının sayısı geldiğimzde 26 idi. Bugün 56'ya çıkarmış bulunuyoruz. Dünyada destinasyon olarak birinci sıradayız.

Türkiye 17. sırada, satun alma paritesine göre 13. sıraya yükselmiştir.

İstiklaline ve istikbaline sahip çıkan bir Türkiye olarak hedeflerimize kararlılıkla yürümeye devam ediyoruz.

Gazi Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere İstiklal Harbini zafere ulaştıran, bugünlere gelmemizde emeği olan iş adamlarını, gazilerimize, şehitlerimizi yad ediyorum. Bu ülke için dökülen tek damla alınteri de tek damla kan da boşa gitmemiştir.

Yaptığımız her işi milletimizin takdirine emanet ediyoruz. 2053 ve 2071 vizyonlarımızı oluşturuyoruz. Türkiye dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olmaya dünyada huzurun, güvenliğin barışın merkezi olmaya kararlıdır. Demokrasi ve ekonomideki yolculuğjumuzu dostlarımızla sürdürme arzumuzu sürdürüyoruz. Tüm dostlarımıza sesleniyorum; Gelin hepimiz için huzurlu ve müreffeh bir geleceği birlikte inşa edelim. Acılara, savaşlara değil, sevgiye dayanışmaya çıkan kapıları birlikte açalım."

Açılışta Meclis Başkanı Binali Yıldırım da konuştu.

Yıldırım'ın açıklamaları şöyle:

"Cumhurbaşkanımız Erdoğan'a milletimiz adına şükranlarımı sunuyorum. Bu havaalanının yapılışı sırasında her alanında bulunan biri olarak gurur duyuyorum. Bu harikulade eseri meydana getirmek için İGA'nın içinde yer alan Cengiz, Kolin ve Limak gruplarına teşekkür ediyor, emekleri için kutluyorum. Karşılaştıkları zorluklar karşısında kararlılıkla çalıştılar. Bu eserin isimsiz kahramanları, mimarlar, mühendisler, gece gündüz demeden çalışan işçilerimiz, emekçilerimizdir. En büyük tebriği onlara ediyor, alkışlarınızı istiyorum.

Yüreğimizi coşturan, heyecanımızı artıran böyle bir eser milletimiz onurudur. Dünyada ses getirecek önemli bir eserdir. Teknolojinin son hali bu havalimanında mevcuttur. Projenin gerçekleştirilemeyeceği söylenmişti, kaynak bulunamayacağı söylenmişti. Çalışmaktan usanmadık, inatla murattır diyerek bugünlere ulaştık. Bu alanı havadan incelediğimiz 2011'i dün gibi hatırlarım. 'Burası kömür çıkarılan alan, burası delik deşik oldu, burada havalimanı nasıl olacak?' demiştiniz. Bu araziyi İstanbul'un en güzel havalimanı haline dönüştüreceğiz demiştim. Sağ olun kabul ettiniz. Zorluklar karşısında pes etmek sizin mizacınıza asla uymuyor. 15 Temmuz'da bunu gördük.

Attığımız her dımla, yaptığımız her eserle Cumhuriyetin temellerini daha da sağlamlaştırıyoruz. Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi'ne de Cumhuriyetimizi geliştirmek için geçtik. Bu mutluluğa ortak olmak için buraya gelen konuk devlet başkanlarına, konuklara ve aziz milletimize teşekkür ediyor, saygı ve selamlarımı sunuyorum."