SON DAKİKALAR

Ekrem İmamoğlu: 3 hafta tecrit olsa virüsün bulaşma hızı azalacak

Tarih: 08.04.2020 - 09:28
Kategori: Gündem

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu Fox TV'de İsmail Küçükkaya'nın sunduğu Çalar Saat programında soruları yanıtladı.

İmamoğlu'nun açıklamaları şöyle:
"-İnsanlar hala seyahat ediyor. Bir önceki pazartesi sadece 65 yaş üstüne soğaka çıkma yasaktı, bu pazartesi 20 yaş altı yasak. 20 yaş altı ve 65 yaş üstü dediğinizde toplumun yüzde 64'üne serbestsiniz diyorsunuz.
Yasağın katkısı olmuştur ama çok cüzi. Herhangi, küçük bir şehir değiliz ısrarımız bundan. Bu Ekrem İmamoğlu'nun şahsi ısrarı değil. Bunu bilim kurulları söylüyor. Duyumlarımıza göre Ankara'daki bilim kurulu da söylüyor.
3 hafta tecrit olsa bulaşma hızı azalacak.
Ben bunu ısrar ediyorum bazı aklıeveller sözüm ona gazeteciler bizi teröristlerle yan yana gösteriyor.
Şubat ayında tedbirler almaya başaldığımızda İstanbul'da bir şey yok, galeyana getiriyorlar, diyorlardı.
-Vali beye, 'Bir kurul oluşturun. Bu kurul sokağa çıkma konusundaki simülasyonu çalısın. Kim sokağa çıkmalı, belediyenin alması gereken hizmetler nedir, görülsün' dedim.
-Bağcılar, Esenler, Bayrampaşa bögesinde vakalar çok. Yapılaşma çok oralarda.
Bu tecriti sağlayalım. Yüzde 2'ye düştü metro seferlerimiz. Nostalji tramvaylarını kapattık. Çünkü yolcusu yok. 3 hafta kontakt kapatabiliriz.
İstanbul'da sahra hastanesi kuruluacaksa bir bir öneride bulunduk. Sağlık Bakanına dosyamızı yolladık. Yenikapı'da kaç günde günde sahra hastanesi kurulur, altyapısı hazır diye... Aynı şey Maltepe, Beylikdüzü balık hali için de geçerli. Pandemi Kurulu'nda İTO Başkanı sayın Avgadiç açıklama yaptı. Dünya Ticaret Merkezi hazır buranın sahra hastanesi olmasını öneriyoruz, dedi.
(Atatürk Havalimanı yakınında yapılan hastane) Bu arazi konutlarla dip dibe. Sahil yolundan girip çıkamazsınız. Tek bir toplu taşıma aracı girip çıkamaz.
Sancaktepe yönetimi de halkı da memnun değil o alandan. Uzlaşma, ortak akıl bu kadar.
Dünya ekonomik olarak yeni bir öneme gidiyor. Sıkıntılarla bu süreci atlatacağız. Bugün büyük sıkıntı var. 4,5 milyon insanımız ya kayıt dışı ya da günü birlik çalışmayla evine ekmek götürüyor. Simitçimiz, kuryeler, berberdeki çırak, kahvecileri, garsonlar o gün aldığı bahşişi evine götürür. Onlara yardımcı olmalıyız. Bin TL işgaliye ödeyen simitçimiz, turşucumuzu hemen sosyal yardım kapsamına aldık, yardım ulaştırıyoruz. 6 günde 370 bin yardım başvurusu aldık. Bugü 500 bin koli hazırlığıyla ilgili ihalemeiz var. Sosyal yardımlarımızı 375 milyon lira artrıdık. Yeteceğini düşünmüyorum. Daha fazlasına da Meclis kararı gerekiyor.
Yardımlaşmanın kavgası olur mu? Biz 10 gün öncesinden hazırlığımızı yapmıştık. Genel Başkanımıza anlattık 11 belediye başkanına, 'bunu yapın' dedi. Kampanyamıza dur dediler. 6,5 milyon lira para toplandı. 9500 yeni başvuruya o parayla kart dağıtacağız. Şu an da bağış oluyor. Belediyeye bağış yapılır. Yasa net, buna kimse engel olamaz. Belediyeler yanlış bağış alıyor, diyorlar. Doğrusunu Gaziantep, Konya yaptı, diyorlar. Çözelim o zaman dedik, garanti veremeyiz, dediler. Belediye de devlettir.
Belediyeye gelen bağışları alıyoruz ama kampanyanın önüne set kurdular. Bunu yapmayın. Valilikten izin alan vakıflar var. Bağış topluyorlar. Bizim de vakfımız var, başvurduk. Pazardan beri bekliyoruz. Metot yanlış dediler, düzeltelim, dedik. Yollayın bakarız , dediler. Devlet içinde devlet olmaz, dediler. Bu yanlış.
Tecrit olmalı. Dezenfektasyona aralıksız devam ediliyor. Gıda erişimi sağlanmalı. Doktorlarımızın evlerine gitmemeleri halinde konaklama imkanı sağlanmalı. Kendi tesislerimizin dışında 3 bine yakın otelle anlaşma yapıp, 3 bine yakın yatak kapasitesi var. İstanbul'a kesintisiz hizmet vermeliyiz. Suyu kesintisiz veriyoruz. İlk defa Trakya'ya, Terkos'a ilk defa yağmur düştü, yüzde 71'e yükseldi doluluk oranımız. Tasarruflu su kullanımı çok önemli.
200 bin maske dağıttık. Hala da dağıtıyoruz. Biz bunu yaptıktan sonra devletimiz de karar açıkladı. Bununla da yetinmiyoruz. İSMEK kurumlarında 100 bin maske üretiyoruz her gün.
Güven tesis edilmeli. Güveni tesis etmek için bu işin muhalefeti olmaz. Boris Johnson'ın muhalefeti gün berebaerlik günü diyerek davet edişi önemlidir.
(İktidara) Maskeleri verin biz dağıtalım. Uzlaşma, ortak akıl, güveni sağlamak zoundayız. Biz de bu sürecin parçasıyız.
Biz bir şey açıklıyoruz merkezi hükümet birkaç gün sonra karar alıyor. Olur bu. Sokakta olan biziz. Bütün belediyeler toplantı yapsın isterim cumhurbaşkanıyla. Bir partinin belediye başkanıyla değil sadece.
Tarıma özel bir alan ayırdık. Gökhan Günaydın'ı bu sürecin başına dahil ettik, bizimle çalışıyor. Zincir oluşumu, gıda erişimi... Şu anda hazırlık yapılıyor. Çatalca'nın, Silivri'nin üreticileri yoksul ailelere süt dağıtacak.
İstanbul'un sulanabilir arazisini 3 katına çıkardık. 3 gölet yapıldı. Buraları ekebiliyoruz. İstanbul'daki çiftçilere fide, ilaç, gübreyi biz sağlayacağız, alım garantisi yapacağız, ekin diyeceğiz. Bu önemli bir hamledir. Tarım Konseyi kurduk. 11 büyükşehir belediye başkanımızın belirlediği insanlar var. Sağlık ve tarım en önemli iki sektör şu anda.
Pandemi başladığından beri İBB'nin gelir kaybı 1 milyar lra. Gelirler sıfıra indi.
-İstanbul kitapçımız var. Pazar günü duyurduk pazartesi on binlerce kitap satışı yaptık. Nutuk hazırlıyoruz. 23 Nisan hediyesi olacak. Hayatta en hakiki mürşit ilimdir, diyen Mustafa Kemal Atatürk'ü minnetle anıyoruz.