Tarih:
27.08.2012 - 10:28
Kategori:
Sağlık, Yaşam
Amerikalı müzik araştırmacısı Martin Stokes'e göre Sezen Aksu, darbe sonrası müzikal boşluğu doldurarak fenomen oldu...
Amerikalı müzik araştırmacısı, Türkiye’nin popüler müzik kültürüne dair çalışmalara imza atan Martin Stokes son kitabı ‘Aşk Cumhuriyeti/ Türk Popüler Müziğinde Kültürel Mahrem’de ilginç bir tespitte bulunuyor: “Darbenin zamanlaması Sezen Aksu ’nun kısmetini açtı.” Akşam Pazar’da yayımlanan Eyüp Tatlıpınar imzalı haberde, Stokes’un son kitabından Aksu’nun müzikal yolculuğuna dair vurguları şu şekilde özetleniyordu: “Darbenin zamanlamasının Aksu’nun kısmetini açtığına şüphe yok. Darbe onun potansiyel rakiplerinin ya ülkeden ayrılmasına ya da kabuklarına çekilmelerine yol açtı. Müzik piyasasını, müziği ve görünümü itibariyle yerli bir tavır sergileyen müzisyenlere yöneltti. Hüznü ve içe dönüşü geçer akçe kıldı… Aksu bu durumu teşhis edecek ve bu durumdan yararlanacak müzik deneyimine, ilişkilere, tutkuya ve keskin bir profesyonel zekâya sahipti.” Stokes’un sözlerini, Türk popu üzerine çalışan iki müzik yazarına, Naim Dilmener ve Murat Meriç’e soru olarak yönelttik. Dilmener benzer bir tespiti kendi kitabı ‘Hafif Türk Pop Tarihi’nde ‘örtülü arabesk’ adlandırmasıyla yaptığını anımsatıyor: “ 12 Eylül ’den sonra arabesk yükselince Zerrin Özer gibi doğrudan arabeske kayanlar da oldu, bunu popun içine çekmeye çalışanlar da. Başlatan da ‘Firuze’yle Atilla Özdemiroğlu’dur. ‘Firuze’ patlayınca Sezen Aksu bunun formül olabileceğini düşündü ve yanılmadı da. Formül şuydu: Arabeski, popu, türküyü tek potada ertimek... İyi müzik değildi ama memleketin beklentilerini karşılayan iyi bir formüldü…”ÜYE YORUMLARI
Yorum YapFacebook Yorumları