loading
close
Dolar: 5,72 TL
Euro: 6,35 TL
Sterlin: 6,95 TL
SON DAKİKALAR

TFF bile bile 'zarara' imza atmış

TFF bile bile 'zarara' imza atmış
Tarih: 23.02.2019 - 11:20
Kategori: Spor

Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) yönetiminin, yayıncı kuruluş ile 2012 yılında yaşadığı ve geçenlerde karara bağlanan 80 milyon Dolarlık (430 milyon TL) anlaşmazlıkta kendi kurumundan çok eski adıyla Lig Tv, yeni ismiyle beIN Sports’u koruduğu ortaya çıktı.

Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) yönetiminin, yayıncı kuruluş ile 2012 yılında yaşadığı ve geçenlerde karara bağlanan 80 milyon Dolarlık (430 milyon TL) anlaşmazlıkta kendi kurumundan çok eski adıyla LigTv, yeni ismiyle beIN Sports’u koruduğu ortaya çıktı. TFF, ek sözleşmeye insani hata sonucu yazılmayan B ve C grubu maç nakli için yayıncı kuruluştan ek yayın ücreti talep etmiş; Tahkim heyeti, beIN Sports’u haklı bulmuş ve federasyon 430 milyon lira gibi ağır bir zarara uğramıştı. Bu 80 milyon dolarlık zarar Yıldırım Demirören’e yakın çevrelerce “masum ihmâl” olarak değerlendirilse de futbol dünyası olayı “bile bile lades” şeklinde yorumladı. Konuyla ilgili soru işaretleri ise federasyonun, kendi hakkını gerektiği gibi savunmadığını ortaya koyuyor!

‘Unutuldu’ dendi ama!

O dönem Lig TV adıyla yayın hakkını elinde bulunduran beIN Sports, 2010’da yıllık 424 milyon Dolar bedel karşılığı 4+1 senelik sözleşme imzalamıştı. O günlerde yaşanan 3 Temmuz krizi sonrası Lig TV, zarara uğradığını öne sürerek Yıldırım Demirören yönetiminden sözleşmesinin ihalesiz olmak kaydıyla 2 yıl uzatılmasını istedi. Demirören de bu talebi kabul etti ve yayın sözleşmesi 2017 yılına dek uzatıldı. Ne var ki 2012’de TFF ile yayıncı kuruluş arasında yapılan protokolle iki yıl daha uzayan yayın paketi içine TFF’nin hukuk ve yayın birimi önemli bir getirisi olan B ile C paketini sözleşmeye eklemeyi unutunca TFF 80 milyon Dolar (430 milyon TL) gibi bir zarara uğradı.
Daha sonra ortaya çıkan bu zarar, TFF yönetimini rahatsız etti ve beIN Sport yetkililerinden bu para istendi. Ancak, 2016-17 ve 2017-18 sezonu B ile C paketine ilişkin talebi olumlu bulmayan Katarlı şirket, “Yasal bir yükümlülüğümüz bulunmamaktadır” diyerek rest çekti. TFF ise konuyu 6100 sayılı kanun hükmü ile İş Tahkim kurumuna götürdü. Ve İş Tahkim üç hakemin atandığı dosyada TFF’nin haksız talepte bulunduğuna karar verdi.

Cumhuriyet'ten Arif Kızılyalın'ın haberine göre; İşte skandal soru işaretleri:

80 milyon Dolarlık ek yayın paketi ücretinde TFF’nin, ihtilaflı dosyada kendi kurullarından ziyade yayıncı kuruluş beIN Sports’u koruduğu izlenimi ortaya çıktı. İşte o sorular:

- Ek sözleşmenin rekabet kurulundan geçtiği 2014 yılında, o günün hukuk müşaviri ve mali konulardan sorumlu yönetici Hüsnü Güreli, ek protokolun hükümlerini kontrol etti mi?
- Federasyon Başkanı Yıldırım Demirören ve yönetim kurulunun bilgisi, onayı olmadan 80 milyon Doları bulan 2 yıllık ek protokole hangi merci imza onayı verdi?
- Önceki yıllarda, federasyon genel kurullarının yapıldığı otellerdeki mini bar faturalarına kadar inceleme yapan Denetleme Kurulu Başkanı ve THY CEO’su İlker Aycı, protokoldeki bu durumu fark etmedi mi?
- beIN Sports, yeni imzalanan 500 milyon Dolarlık sözleşmede, itilafın “kendi lehlerinde” çözülmesi konusunu şart koştu mu?
- TFF’nin, federasyonun hakkını savunması için hakem heyetine atadığı kişi, nasıl yayıncı kuruluş lehine oy kullandı? (heyet 3 kişi)
- Anlaşmazlık yaşandığında ticaret mahkemeleri dururken niçin İş Tahkim’e gidildi?
- Yayıncı kuruluşun teminat mektubu federasyon kasasında dururken; TFF, kulüplere niçin kendi hesaplarından ödeme yaptı?
İşte bu sorular, “Federasyon bile bile zarar etti-ettirildi-” iddialarını güçlendirirken konunun medyada gündeme bile gelmemesi etik sıkıntıyı üst noktaya taşıdı.

ÜYE YORUMLARI

Yorum Yap

Facebook Yorumları